. Моніторинг 2013

Моніторинг 2013

Увага!

Електронні версії збірників завдань для проведення моніторингу якості загальної середньої освіти у 5, 10 класах, які розміщені на сайтах Міністерства освіти і науки:

http://www.mon.gov.ua/ua/activity/education/6805/;

Інституту інноваційних технологій і змісту освіти:

http://iitzo.gov.ua/monitorynh-v-osvity-2013/;

Національної академії педагогічних наук:

http://naps.gov.ua/ua/activities/monitoring2013/,

містять бланки відповідей для учнів, розташовані всередині  варіантів тестів. Це відповідає розташуванню таких бланків у друкованій версії збірників задля полегшення користування учнями.

         Номери варіантів тестів для їх виконання учнями з української мови окремо для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою, для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням російською мовою для  загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин будуть розміщені на сайті ІІТЗО впродовж 08.11.2013.

Освіта – основа інтелектуального, культурного, духовного, соціального, економічного розвитку суспільства і держави. Загальна середня освіта спрямована на забезпечення всебічного розвитку особистості учня методом його навчання та виховання, які ґрунтуються, зокрема, на принципах доступності, науковості, системності, наступності тощо. Це цілеспрямований процес оволодіння учнями систематизованими знаннями, уміннями та навичками з метою досягнення рівня навчальних досягнень, визначених Державним стандартом початкової загальної освіти, Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти та навчальними програмами.

Міністерство освіти і науки України спільно з Національною Академією педагогічних наук України з 12 листопада по 12 грудня поточного проводять моніторинг якості загальної середньої освіти за результатами навчання учнів у початковій та основній школі серед усіх учнів 5 та 10 класів загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів і форм власності.

Основою цього моніторингового дослідження є точні масові педагогічні вимірювання, що повинні забезпечити об’єктивне оцінювання досягнутого учнями рівня навченості та встановлення його відповідності запланованим результатам і нормам навчання, визначення рівня викладання, якості, актуальності та повноти змістового наповнення навчальних предметів тощо.

Метою зазначеного заходу є виявлення навчальних досягнень учнів і з’ясування кількох важливих освітніх питань, а саме:

― Які знання здобули учні з тих чи інших предметів, якого рівня сягають їхні загальнонавчальні вміння?

― Який рівень інтересу до навчання сформовано в учнів?

― Чи вміють учні аналізувати зміст прочитаних текстів, робити висновки, висловлювати власне ставлення до прочитаного?

― Чи вміють знаходити нестандартні рішення в процесі розв’язання навчальних завдань, самостійно працювати з підручником, розв’язувати задачі, залучати додаткову інформацію під час виконання проблемних завдань?

― Чи ефективно розподіляють зусилля і час, виконуючи навчальні завдання?

― І головне, чи навчилися учні застосовувати здобуті знання не лише на уроках, а й у повсякденному житті?

Структура, обсяг та інші параметри тестових завдань визначено на основі вимог до загальноосвітньої підготовки учнів відповідно до чинних навчальних програм для початкової і основної школи з урахуванням відповідного для цього часу – 45 хвилин.

Кожен збірник завдань для проведення моніторингу містить 10 варіантів тестів, кожен з яких складається із завдань, що відрізняються складністю та формою. Кожен учень виконуватиме один варіант тестів та бланк відповідей.

Правильні відповіді до завдань тестів з відповідних навчальних предметів будуть розміщені на веб-сайтах Міністерства освіти і науки України, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти і Національної академії педагогічних наук України після завершення заходу.

Кожний учень матиме можливість попередньо самостійно визначити рівень своїх навчальних досягнень з кожного навчального предмета, порівнявши правильні відповіді до завдань тестів, розміщених на сайті, з особистими відповідями у збірниках завдань, які залишилися після проведення моніторингу.

Оцінки за моніторинг у класні журнали не виставлятимуться, оскільки оцінювання моніторингу здійснюватиметься за рівнями навчальних досягнень учнів, але інформація про результати моніторингу кожного учня з усіх навчальних предметів буде до відома його батьків або осіб, які їх замінюють.

Участь учнів у моніторингу допоможе вчителям і батькам отримати об’єктивну інформацію про результати їх навчання та сприятиме поліпшенню системної підготовки майбутніх випускників до державної підсумкової атестації та, згодом, і до зовнішнього незалежного оцінювання.

Від того, якого рівня знань досягне дитина в школі, залежить її подальше професійне навчання і доросле життя. Об’єктивні результати моніторингу сприятимуть заохоченню школярів до навчання, допоможуть їм зрозуміти, що навчання – це дуже важлива і значуща частина цього періоду життя.

За бажанням батьків можна буде здійснити порівняльний аналіз навчальних досягнень учня з відповідними середніми показниками по Україні з метою вдосконалення подальшої навчальної роботи школяра.

Моніторинг не передбачає контролю діяльності педагогів чи навчальних закладів, а має на меті з’ясувати типові помилки і прогалини у засвоєнні змісту загальної середньої освіти, виявити болючі проблеми сучасної школи та визначити дієві шляхи їх подолання.

Сподіваємося на розуміння всіма важливості цього заходу і сумління в досягненні об’єктивного результату.

Графік проведення моніторингу якості загальної середньої освіти за результатами навчання учнів у початковій та основній школі

“Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 17.07.2013 № 995″ наказ МОН від 10.10.13 № 1412

“Деякі питання моніторингу якості загальної середньої освіти” наказ МОН від 17.07.13 № 995

“Міністерство освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, управління (департаменти) освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій Інститути післядипломної педагогічної освіти” лист ІІТЗО від 11.10.2013 № 14.1/10-3300

“Щодо проведення моніторингу якості загальної середньої освіти” лист ІІТЗО від 05.11.2013 № 14.1/10-3632 

Збірник інструктивно-методичних матеріалів для проведення моніторингу якості загальної середньої освіти за  результатами навчання учнів у початковій та основній школі  

Опис супровідних матеріалів 

Збірники завдань для проведення моніторингу якості загальної середньої освіти (5 клас) та номери варіантів для виконання

Збірники завдань для проведення моніторингу якості загальної середньої освіти (10 клас) та номери варіантів для виконання